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lunes, 4 de julio de 2011

POLITICS – Communism and Nazism: The Same Totalitarianism


Han pasado 66 años y aun se sigue hablando del tema del nazismo y la figura de Hitler.  No solo la denuncia del nazismo sobrepasa a la del comunismo, sino que tiende paradójicamente a incrementarse conforme va pasando el tiempo.  Mas de 65 años después de la caída del Tercer Reich, los crímenes nazis, no los crímenes comunistas, son objeto de una ininterrumpidas avalancha de libros, películas.  Y hablando de películas tenemos la ultima sobre el nazismo, la para mi, mediocre Inglorious Bastards, donde el insustancial director Quintín Tarantino hace una pésima y desagradable versión de la famosa The Dirty Dozen del famoso Robert Aldrich. Más de medio siglo después de su muerte, Hitler prosigue una brillante carrera en los medios de comunicación, mientras el padrecito Stalin languidece casi olvidado.
El comunismo ha destruido más vidas humanas que el nazismo.  De esto no hay la menor duda para los historiadores.  Sin embargo a dia de hoy sigue prevaleciendo la opinión de que el nazismo ha sido de cualquier manera algo mucho peor que el comunismo.  ¿Como es esto posible?  Todos deberíamos saber que ambos sistemas políticos eran igual de totalitario y destructivos.  ¿Como puede juzgarse menos horrible al que ha destruido más?  El argumento que mas se utiliza es que el comunismo habría sido impulsado por el amor a la humanidad.  En el caso del nazismo lo contrario su rechazo total al concepto de humanidad, así Jean Jacquer Becker afirma con todo cinismo que hay un humanismo en el origen del comunismo.
El comunismo según Roger Martelli se inscribe en una concepción humanista, racionalista, de igualdad entre los hombres. Por contrapartida según Roland Leroy  en el origen del nazismo esta el odio a los hombre.  Para Guy Konopniki uno se hacia nazi por odio al género humano, mientras uno se hacía comunista por razones rigurosamente inversas.  De ahí se concluye que los crímenes del nazismo eran previsibles, mientras que los del comunismo no lo eran.  Los crímenes de Stalin procedería de una perversión del comunismo que era en si mismo un ideal de liberación humana, de manera que el comunismo solo habría sido destructor por accidente, por descuido o por error.
Dado que sus crímenes proceden de una interpretación equivocada o de un error de aplicación, el terror comunista seria comparable a un avatar desdichado, a un accidente, de algún modo meteorológico según Alain Besacon.  No se que tomaron estos analistas franceses al hacer sus desquiciados planteamientos sobre el comunismo.  Las estadisticas dicen que el régimen de terror nazi produjo alrededor de 20 millones de muertos, y el comunismo 100 millones.  Para terminar les dejo con una frase de Mussolini, “Todo en el Estado, nada fuera del Estado.”  Fidel Castro dijo en el 1961, “Dentro de la Revolucion todo, Contra la Revolución, nada, ningún derecho.”  Claro, Fidel era un gran admirador de Mussolini en su juventud.

66 years have passed by and people still talk about Nazism and its figurehead Hitler.  Not only does the denouncement of Nazism exceed that of Communism, but its tends to paradoxically augment with the passing of time.  More than 65 years after the fall of the Third Reich, the Nazi crimes, and not the Communist crimes, are the subject of an uninterrupted avalanche of books, films.  And talking about films, we have the, in my opinion, mediocre Inglorious Bastards, where the unsubstantial director Quentin Tarantino created a dull and unpleasant version of the famous film, The Dirty Dozen of the famous Robert Aldrich.  More than half a century after his death, Hitler continues with his brilliant career in the media of communication, while the dear father Stain languishes in obscurity, nearly forgotten.
Communism has destroyed more human lives than Nazism.  Of this fact, there isn't much doubt for the historians.  However, today, the opinion prevails that Nazism has been in many ways worse than Communism.  How is this possible?  We should all know that both the political systems were equal in its totalitarianism and just as destructive.  How can one ideology be judged less horrible than the other which had destroyed more lives?  The argument that has been most commonly used is that Communism would have to be motivated by love for mankind.  In the case of Nazism, the contrary, in its total rejection of the concept of humanity, this is how Jean Jacquer affirmed with his cynicism that there is humanity in the origin of Communism.
Communism, according to Roger Martelli is inscribed in the conception humanistic, rationalistic, of equality among men.  As a counterargument, according to Roland Leroy, the origin of Nazism is the hate for mankind.  For Guy Konopniki one converts to Nazism due to his hate for mankind, while those who become Communists do so for rigorously opposite reasons.  From here we can conclude that the crimes of Nazism were predictable, while that of Communism were not.  The crimes of Stalin arose from a perversion of Communism that in itself was an ideology of the liberation of humankind, in a way that Communism would only be destructive by accident, by omission or by error.
Given that its crimes proceed from an interpretation that is erroneous or of an error in application, the Communist terror would be best compared to a ill-fated avatar, an accident, even of a meteorological semblance according to Alain Besacon.  I don’t know what these French analysts have taken to come up with these crazy views of Communism.  The statistics tell us that the regime of terror of the Nazis caused the deaths of around 20 million people, and that of the Communists 100 million people.  To conclude, I leave you with one of Mussolini’s phrases,  “All to be within the State, none to be out of the State.”  Fidel Castro said in 1961, “Within the Revolution everyone, against the Revolution, nothing, without any rights.”  It is clear that Fidel was a great admirer of Mussolini in his youth.

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